Blogi

blog image

Yrityksen Google arvostelut

March 06, 20237 min read

Google arvostelut lyhyesti

Yrityksen Google arvostelut

Miten saada Google arvosteluita

Sisältö on kingi ja yrityksesi verkkoarvostelut ovat tärkeitä. Nykyään enemmän kuin koskaan, on tärkeää, että yrityksillä on Google-arvosteluja. Tämä johtuu siitä, että asiakkaat haluavat yksityiskohtaista käsitystä kokemuksista muilta asiakkailta, joihin he luottavat, auttaakseen heitä tekemään päätöksiä ja saamaan tietoa asiakaskokemuksesta.

Puhutaan vähän enemmän Google-arvosteluista! Käsittelemme:

  • Miksi Google-arvostelut ovat tärkeitä (arvostelujen saamisen hyödyt)

  • Kuinka Google-arvostelut auttavat sijoituksessa

  • Kuinka saada enemmän Google-arvosteluja yrityksellesi

  • Muutamia yksinkertaisia ​​vinkkejä Google-arvostelujen jättämiseen ja poistamiseen

  • Kaikki Google-liiketoimintaprofiilista

Kuinka Google-arvostelu toimii?

Google-arvostelut ovat melko itsestään selviä - ne mahdollistavat asiakkaiden julkaisemisen arvostelun Googlella kokemuksestaan ​​yrityksen kanssa. Google-arvostelut ovat integroitu ominaisuus Google My Businessin ja Google Mapsin kanssa.

Ajattele Google-arvosteluja nykypäivän sananlaskuna. Ne osoittavat luottamusta ja vaikuttavat ostospäätöksiin.

Miksi Google-arvostelut ovat tärkeitä?

Miksi Google-arvostelut ovat tärkeitä? Google-arvostelut voivat olla pelinmuuttaja yrityksellesi. Miksi? Tässä on kolme syytä, miksi Google-arvostelut ovat niin tärkeitä.

1. Google-arvostelut parantavat paikallista hakutulosten sijoitusta

Yksi suurimmista eduista verkkoarvosteluista yrityksellesi on paikallisen hakutulosten sijoituksen parantaminen. Paikallisen SEO:n parantaminen on tärkeää, koska jos asiakkaat eivät löydä yritystäsi aktiivisessa haussa, miten he mahdollisesti voisivat tehdä ostoksia kanssasi?

Google-arvostelujen avulla saat parannettua sijoituksia ja tuloja. Verkkoarvostelut Google Maps -listauksessasi auttavat yritystäsi erottumaan joukosta. Se on tapa, jolla teet vaikutuksen. Tärkeämpää on, että yrityksesi korostaa, että tarjoat loistavaa palvelua tai tuotetta, ja että asiakkaat rakastavat sinua.

2. Google-arvostelut lisäävät luottamusta ja uskottavuutta

Tämä saattaa kuulostaa oudolta, mutta suurin osa 18-34-vuotiaista (tarkalleen 91%) luottaa verkkoarvosteluihin yhtä paljon suosituksiin perheeltä ja ystäviltä. Eli he tekevät niin, kunhan arvostelut täyttävät tietyt kriteerit, kuten (1) aidon oloisuus, (2) ovat oikealla toimialalla ja (3) useita arvosteluja samalla sivustolla.

Koska Google on yksi käytetyimmistä ja luotetuimmista hakukoneista, ihmiset ovat valmiita antamaan saman luottamuksen ja uskottavuuden Google-arvosteluille kuin arvosteluille luotettavilta vertaisilta.

3. Google-arvostelut vaikuttavat ostospäätöksiin

Verkko Google-arvostelut voivat olla juuri se, mitä kuluttaja tarvitsee siirtääkseen harkinnan ostokseen. Usein kun kuluttajat lukevat Google-arvosteluja, he etsivät vahvistusta siitä, että he tekevät oikean päätöksen.

Positiiviset verkkoarvostelut voivat antaa juuri sen vahvistuksen, jonka kuluttajat etsivät tehdessään valintaa. Kuitenkin myös päinvastainen voi olla totta. Jos yritykselläsi on alhainen tähtiluokitus tai paljon viimeaikaisia ​​negatiivisia Google-arvosteluja, asiakkaat voivat kääntyä kilpailun puoleen. Google löysi tutkimuksessaan, että "3,3 on minimitähtiluokitus, jonka kanssa kuluttajat harkitsevat toimimista."

4. Auttaako Google-arvostelut sijoituksessa?

Kyllä! Google-arvostelut voivat auttaa sijoituksessa todella paljon, sillä ne antavat yrityksille suuren uskottavuusboostin:

  • Vaikuttamalla brändin luottamukseen

  • Kasvattamalla verkkonäkyvyyttä

  • Ajamalla paikallista hakukoneoptimointia

  • Tarjoamalla tarvittavaa palautetta

  • Parantamalla klikkausprosenttia

  • Konvertoimalla enemmän asiakkaita

Lopputulos on, että Google-arvostelujen hyödyntäminen on yksi tehokkaimmista tavoista markkinoida yritystäsi.

Google-arvostelujen hyödyt

Kuten voit huomata, Google-arvostelut ovat tärkeitä ja voivat auttaa sinua sijoittumaan. Tässä on vielä viisi Google-arvostelujen hyötyä:

  1. Ne lisäävät brändin luottamusta. Kuluttajat kaipaavat läpinäkyvyyttä ja lukevat vertaisasiakkaiden arvosteluja saadakseen sitä.

  2. Ne laajentavat verkkonäkyvyyttäsi ja paikallista hakukoneoptimointia. Koska Googlen algoritmi ajaa menestyksellisiä markkinointitaktiikoita, yritykset, joilla on useita arvosteluja, näkyvät ensin paikallisissa hauissa.

  3. Ne auttavat sinua saamaan onnistuneen palauteluupin. Jokainen Google-arvostelu kertoo sinulle, mitä teet väärin, miten voit parantaa ja mitä asiakkaasi odottavat.

  4. Ne parantavat klikkausprosenttia. On tärkeää saada asiakkaat klikkaamaan linkkiäsi ja hyvä kokoelma positiivisia arvosteluja kiusaa ihmisiä tekemään juuri niin.

  5. Ne konvertoivat enemmän asiakkaita. Selvästi asiakas on todennäköisemmin tekevän ostoksen, jos he löytävät itsensä sivustoltasi. Joten, mainostamalla Google-luokitustasi sivustollasi usein vahvistaa sopimuksen.

Kuinka saat lisää Google -arvosteluja?

Toivottavasti olet tähän mennessä huomannut arvostelujen keräämisen tärkeyden, mutta saatat miettiä, miten aloitat. Alla on vaiheittainen prosessi Google-liiketoimintaprofiilin perustamiseksi ja optimoimiseksi verkkoarvostelujen keräämiseksi.

Vaihe 1: Ota haltuun yrityksesi Google Business -profiili

Ensimmäinen asia, jonka tarvitset tehdä, on vahvistaa Google-yrityksesi listaus, joka mahdollistaa sen päivittämisen oikeilla tiedoilla ja erottuminen kilpailusta. Tämä tehdään käyttämällä Google-liiketoimintaprofiilia, kuten tarkemmin alla selitetään.

Vaihe 2: Varmista, että profiilisi näyttää ammattimaiselta ja herättää huomiota

Kun sinulla on mahdollisuus päivittää profiiliasi, sinun pitäisi panostaa varmistaaksesi, että se on houkutteleva ja täynnä asiaankuuluvaa tietoa, joka houkuttelee hakijoita klikkaamaan. Koska Google-arvostelut auttavat erottamaan profiilisi ja tuovat todelliset asiakasfiilikset esiin, vähintään sinun pitäisi tehdä seuraavat:

  • Lisää relevanttia tietoa yrityksestäsi. Kun täytät yrityksesi kuvauksen, se pitäisi sisältää kaiken tiedon yrityksestäsi, joka asiakkaat saattavat löytää relevanttina. Voit sisällyttää avainsanoja, mutta varmista, ettet käytä tätä kenttää mahdollisuutena täyttää avainsanoja. Usein Google näkee tämän roskapostina ja paikallinen hakutulosten sijoituksesi saattaa kärsiä sen seurauksena.

  • Sisällytä ajantasaiset aukioloajat. Yksi tieto, jonka asiakkaat etsivät Googlatessaan yritystäsi, on se, onko yrityksesi tällä hetkellä avoinna. Tästä syystä sinun pitäisi ottaa aikaa päivittää aukioloajat aina, kun muutos tapahtuu. On myös tärkeää sisällyttää erilaiset variaatiot, esimerkiksi jos sinulla on erityisiä pyhäpäiväaukioloja

  • Lisää korkearesoluutioisia kuvia. Yksi asia, joka monet yritykset unohtavat tehdä, on lisätä tarpeeksi kuvia erottuakseen kilpailusta. Kuvat Google Business -profiilissasi auttavat kertomaan visuaalisen tarinan siitä, miltä tuntuu tehdä kauppaa kanssasi ja auttavat sinua saamaan enemmän vuorovaikutuksia verkkohakijoiden kanssa. Google on löytänyt, että profiilit, joissa on kuvia, saavat 42% enemmän pyyntöjä ajo-ohjeista Google Mapsista ja 35% enemmän klikkausta yrityksen verkkosivulle.

Vaihe 3: Käytä työkalua hallitsemaan online-arvosteluita

Kun yrityksesi listaus on vahvistettu ja olet ottanut aikaa optimoidaksesi sen, on aika aloittaa Google-arvostelujen kerääminen, joita et välttämättä joudu odottamaan. Sinun pitäisi tehdä aktiivinen ponnistus pyytää kaikkia asiakkaitasi kirjoittamaan Google-arvostelu yrityksestäsi.

Tiesitkö, että 77% kuluttajista sanoo olevansa valmiita jättämään yritysarvostelun, mutta vain 10% tekee niin lähes aina? Yksi tärkeimmistä syistä tähän on, että asiakkaat haluavat jättää arvostelun, mutta prosessi voi olla vaikea ja hankala. He eivät tiedä, missä jättää arvostelu tai vaiheita on liian monta, ja he lopulta peruuttavat. Suurin osa asiakkaistasi ovat kuitenkin valmiita jättämään arvostelun jos heitä pyydetään.

Asiakkaidesi helpottamiseksi prosessin tulee olla mahdollisimman vähän häiritsevä. Tämä voidaan saavuttaa toteuttamalla verkkoarvostelujen hallinta-alusta, joka tehostaa kutsujen lähettämistä ja tekee asiakkaiden arvostelujen jättämisestä äärimmäisen helpon työntekijöille ja asiakkaille. Hyvä verkkoarvostelujen hallintaalusta käyttää tekstiviestejä kutsun pääkanavana. Tämä johtaa merkittävästi suurempaan vastausprosenttiin ja mahdollistaa Google-arvostelujen keräämisen perinteisiä sähköpostipohjaisia alustoja tehokkaammin.

Vaihe 4: Kerää lisää Google-arvosteluja

Verkkoarvostelujen hallinta-alustan toteuttaminen on hyvä alku, mutta jos haluat todella nähdä verkkoarvostelut tulevan, sinun tulisi harkita seuraavia asioita:

  • Määrittele kutsun oikea aika. Kokemuksestamme parhaat ajat kysyä arvostelua ovat, kun myyntiprosessissa on jonkin verran aikaa. Esimerkiksi autoteollisuudessa hyvä aika voi olla myynnin valmistuttua ja asiakas odottaessa rahoituksessa. Asiakas istuu siellä joka tapauksessa, joten miksi ei kysyisi heiltä arvostelua ja kuljettaisi heitä läpi prosessin?

  • Aseta arvostelun odotus. Kun olet määrittänyt oikean ajan kutsua asiakas, voit alkaa asettamaan odotuksia siitä, mitä haluat heidän tekevän. Odotusten asettamisessa sinun tulisi antaa asiakkaalle tietoja:

  • Miksi verkkoarvostelut ovat tärkeitä liiketoiminnallesi

  • Miten he saavat kutsun (tekstiviestinä tai sähköpostitse)

  • Milloin he saavat kutsun

  • Poista esteet. Mitä vaikeampaa asiakkaalle on jättää arvostelu, sitä vähemmän he todennäköisesti jättävät sellaisen. Siksi on tärkeää tehdä se mahdollisimman helppona ja jos olet toteuttanut verkkoarvostelujen hallintaalustan kuten edellä mainittiin, olet oikealla tiellä.

Google Business -profiili

Googlen yritystietokantatyökalu, Google Business Profile, on ilmainen alusta, jota tarvitset ehdottomasti, jotta yrityksesi näkyy hauissa paikallisille asiakkaille, jotka yrittävät löytää sinut.

Aloittaaksesi tarvitset seuraavat seitsemän yksinkertaista vaihetta:

  1. Kirjaudu yrityksesi Google-tilille.

  2. Käy Google Business Profiilissa ja napsauta Hallinnoi nyt.

  3. Syötä yrityksesi nimi.

  4. Syötä yrityksesi osoite ja palvelualue.

  5. Valitse yrityksellesi sopiva kategoria.

  6. Syötä yrityksesi yhteystiedot.

  7. Vahvista yrityksesi.

Google Business -profiilin hyödyt ja arvostelut

Miksi Google Business -profiili on edelleen tärkeä? Optimoidessasi Google Business Profiilisi saat seuraavat edut ja monet positiiviset arvostelut:

  • Mahdollistaa yrityksesi näkymisen Google-hakussa ja Google Mapsissa

  • Esittelee yrityksesi nimen, sijainnin ja aukioloajat

  • Mahdollistaa yrityksesi esiintymisen hallinnan, mukaan lukien kuvien ja videoiden lisäämisen

  • Mahdollistaa asiakaskysymysten ja arvostelujen seuraamisen ja vastaamisen

  • Tarjoaa tietoa siitä, miten ja missä ihmiset etsivät ja vuorovaikuttavat yrityksesi kanssa

  • Mahdollistaa yrityksesi päivitysten jakamisen

  • Mahdollistaa asiakashuoneenvarausten aikatauluttamisen ja hallinnoinnin yhdellä napsautuksella

  • Mahdollistaa tietojen jakamisen yrityksestäsi tasaisesti ja tarkasti myös kolmansien osapuolten verkkosivuilla

  • Ja paljon muuta.

Miten poistat arvostelun

On aika ajoin tilanteita, joissa joku jättää yrityksellesi erityisen ikävän (tai jopa keksityn) arvostelun ja kannattaa tietää, mitä voit tehdä tällaisessa tilanteessa. Yleensä et halua poistaa negatiivisia arvosteluja, sillä se näyttää siltä, että sinulla on jotain piilotettavaa. Kuitenkin on muutamia asioita, joita voit tehdä oikean arvostelun poistamiseksi Googlesta.

Ensinnäkin, voit vastata negatiiviseen arvosteluun. Toiseksi, voit merkitä arvostelun vääräksi, sopimattomaksi tai kilpailijan edistämiseksi. Tämän jälkeen Google tarkistaa sen poistamista varten. Kolmanneksi, voit ilmoittaa negatiivisesta arvostelusta Google Small Business Supportille, joka päättää sen poistamisesta.

Lopulta muutamien huonojen arvostelujen sekoittuminen kaikkiin hyviin arvosteluihin ei ole maailmanloppu. Itse asiassa se osoittaa, että olet oikea yritys oikeilla asiakkailla.

Miten vastaat arvosteluun

Kysymys siitä, pitäisikö sinun vastata Google-arvosteluihin, on lähes aina kyllä. Vastaukset arvosteluihin - niin negatiivisiin kuin positiivisiin - osoittavat potentiaalisille asiakkaille, että välität niistä ihmisistä kenen kanssa asioit.

Mutta ymmärrämme. Vastaaminen voi jännittää. Tässä on muutamia asioita, joita kannattaa pitää mielessä.

  • Vastaaminen tulee tehdä ajallaan.

  • Vastausten tulee olla henkilökohtaisia ja merkityksellisiä.

  • Vastausten tulee näyttää kiitollisuutesi.

  • Älä puolustaudu - ratkaisu on tärkeämpää kuin olla oikeassa.

  • Älä anna negatiivisten arvostelujen lannistaa sinua.

  • Älä vastaa vain negatiivisiin arvosteluihin.

Päätelmä

Google-arvostelut tulisi olla osa digitaalista markkinointistrategiaasi. Ne auttavat lisäämään näkyvyyttäsi, luomaan luottamusta ja uskottavuutta asiakkaiden keskuudessa sekä ohjaamaan asiakkaat ostoprosessin eri vaiheissa. Jos yrityksesi ottaa aktiivisia toimia saadakseen arvosteluja, se näkee lisääntyneen liikenteen niin verkkosivullaan kuin fyysisellä sijainnillaan.

Tarvitsetko apua arvosteluiden keräämisessä? Paikalliset yritykset, jotka käyttävät Simpleadia, saavat yli kaksinkertaisen kuukausittaisen arvostelumäärän alle 60 päivässä.

Aloita Simpleadin maksuton 14-päivän kokeilu

Google arvostelutgoogle business profiili

Justus Nyman

Back to Blog

Copyright 2023 Somenatiivi Oy

Tietosuojaseloste

Y-tunnus: 2879428-7

Englantilaisaukio 10 A, 00580, Helsinki